Montáž klimatizace do Lantry


Montáž klimatizace do Lantry Návod. Ze všeho nejdříve odpojíme baterku, přece jen zkrat je bestie a oheň nebo vystřelený airbag není to co by jsme chtěli v autě mít. Podle fotek je už vidět stručný postup – demontujeme kastlík u spolujezdce středový panel se dá vydělat, když vytáhneme rámeček kolem řadící páky a vyšroubujem dva šroubky – jeden je pod oválnou krytkou s reostatem osvětlení přístr. desky, druhý uprostřed hrany co je vespod panelu. Musíme pomoct zoubkům, které jsou zaskočené po obvodu panelu. Dále je NUTNÉ vyháknout drát v bovdenu řízení klapky teplého vzduchu a vyšroubovat šroubek co drží plech s bovdenem na obalu radiátoru. Toto je vidět na mírně rozmazané fotce. Plastový čudl co drží drát má výstupek, který se zamáčkne a drát stáhne. vyděláme původní potrubí a odstraníme záslepky prostupů do motorového prostoru z místa před spolujezdcem. při hlavních kabelech jsou přichyceny konektory, které potřebujeme, je to před spolujezdcem k čidlu termostatu, za sacím potrubím ke kompresoru, u levého světlometu k vent. kondenzátoru, na stoupajícím vedení ze spodní levé strany chladiče k ochranám. Řídící jednotka je shodná, akorát musíme odstranit záslepku a zamáčknout krytku tlačíta pro zapnutí klimy. výparník vyčistíne, ať nezapáchá a nasuneme na místo, jde to celkem jednoduše, ale musí na to člověk přijít. Hlavně se nesmíte bát odehnout roh palubky, který nepříjemě zavazí, ale je skutečně dostatečně pružný a nezlomí se. Výparník sedne do protikusů – jak ventil. napravo, tak i do jednotky větrání skutečně bezvadně, jen je třeba ho natlačit a nasadit na štefty. Ten nalevo nahoře je chuťovka, ale dá se klíčkem desítkou zašroubovat. Budem potřebovat dvě matky a jeden šroub , je to na klíč 10, takže šestky. namontujeme zpět panel, kastlík a vevnitř je vše hotovo. demontujte oba řemeny a altik i čerpadlo nechte v zadní poloze co nejvíce u bloku motoru. chladič MUSÍTE dostat ven, kondenzátor tam není možné dostat, je tam málo místa a nepustí vás ten válec na levé straně kondenzátoru. Takže vypojit horní hadici u chladiče a celý ho podzvednout nahoru. Samotná demontáž chladiče - je na dvou šroubech a dále je třeba demontovat i část sání, bez toho to nejde. Kondenzátor sedne na dva silenbloky do děr v nosníku, zajistí se dvěma šrouby, jsou to osmičky tak 20mm nebo víc dlouhé. Pak si namontujte první část vedení – od kondenzátoru k výparníku – jen trubka, - ke kompresoru – trubka, hadice a asi filtr v jednom kuse. Hadici s filtrem spustit dolů - zacpat proti prachu. Šrouby utahovat pevně ale s citem.Zapojte konektor do horní části válcové nádoby u kondenzátoru. pokud píšu, že je třeba zapojit konektor, ať již je to kterýkoliv, znamená to že předem je vystříkaný kontoxem, jednotlivé piny jsou zbavené případné oxidace a věříte si, že povede el. proud. pokud píšu, že je třeba zapojit trubky myslím tím tento postup –a očistit konec trubky a plastové těsnění i přírubu velmi důkladně hadrem, plastové těsnění -o kroužek i protikus – přírubu do které trubka s o kroužkem zapadá navlhčit olejem z kompresoru aby si dobře sedlo a pak usadit a s citem utáhnout , vyzkoušet jestli dobře sedí a teprve pak přitáhnout na doraz. pokud byl okruh delší dobu přístupný vzduchu nebo neměl zakrytou sací i výtlakovou přírubu ( díru ) nechte si vyměnit olej. Ušetříte. namontujte na chladič ventilátor a chladič usaďte na místo. Namontujte vše kolem a máte vepředu vozu hotovo.Zapojte konektor do vent. chladiče. rozhýbejte šroubek napínání řemene kompresoru - u kladky jak štelovací tak i středový. Kladka má dva šrouby, nahoře a dole, aby jste zašroubovali horní šroub nusí být kladka v nejspodnější poloze a naopak. Přístup je tam špatný, ale s golaklíči to jde. Jen utažení středového šroubu je problém, ale je potřeba najít grif. namontujte kompresor, nejdříve na horní šroub, pak na oba spodní a až je tam budete mít na pár závitech všechny teprve utahujte. nasaďte řemen na řemenici kompresoru a vyštelujte napnutí.Nasaďte oba další řemeny a napněte je. zapojte vedení co máte spuštěné dolů do kompresoru. Pak i nejkratší trubku s hadicí - od výparníku ke kompresoru. držáčky trubek zašroubujte do připravených děr. zapojte zbývající konektor – do kompresoru, doplňte pojistky a dvě relé – kompresor a ventilátor kondenzátoru. nespouštějte, nepojede to, ochrana u chladiče je sdružená – nízkotlaká i vysokotlaká, takže vás to nepustí ke spuštění kompresoru. Pokud si chcete být jisti, musíte proklemovat konektor co je nastrčený nahoře na tom válci na levé straně kondenzátoru. V tomto okamžiku je přístupný jen po demontáži černého plastu nahoře nad nárazníkem.Pak je možné velmi krátkým chodem vyzkoušet, jestli sepne elmagn. spojka. nechte si vyvakuovat okruh, ověřit těsnost, doplnit olej a chladivo. Je tam R 134A a typ oleje je vidět na fotce. Nechte to udělat někoho kdo tomu skutečně rozumí, bez oleje vám odejde kompresor téměř ihned. Olej asi 2 dc doplnění, chladivo asi 800 gramů. Aspoň tolik tam mám já. Na fotkách je vidět to nejdůležitější o čem jsem tu psal. Pokud jsem na něco zapoměl, doplním to mimo pořadí. Tak mnoho štěstí. Radek
SCHRÁNKA SPOLUJEZDCE
PŮVODNÍ SESTAVA VENTILACE
PO DEMONTÁŽI TRUBKY A ZÁTEK
DRÁT VYHÁKNOUT!
KONEKTORY
PŘIPRAVENO
AIRBAG ZESPODU
ŠTÍTEK KOMPRESORU
UMYTÝ VÝPARNÍK
VSTŘIKOVAČ
KONDENZÁTOR
KONEKTOR VYSOKOTLAKÉ
KONEKT. V MOTORU KONEKT. VENT. CHLAD. OLEJ A KOMPRESOR SÁNÍ A VÝTLAK
KLADKU DO KRAJE TAKTO NE! CHLADIČ VEN! TRUBKY U VÝPARNÍKU