www.oleje.cz

Výměna oleje v posilovači řízení.

Je to celken jednoduchá práce.
Ze všeho nejdříve je třeba sehnat odpovídající olej předepsaný do Lantry, což není nic složitého. Mají je v kdejaké mototechně, rozdíl ve akorát v ceně. Výrobce předepisuje Dextron II, ale podle mých informací se dá použít i Dextron III. Doporučený olej  od EKOLUBE je na poslední fotce.
Postup práce - nejdříve si uvolněte nádobku s olejem. Drží na držáku, je zacvaklá zezhora, jak je vidět na prvních dvou fotkách. Pak ve vhodné poloze olej vylejte a demontujte nádobku od hadic. Je třeba trochu násilí, hlavně při sundávání těch pružných spon  co objímají hadice. Při troše snahy máte nádobku dole a vylejte zbývající olej. Já jsem nejdříve po uvolnění nádobky z držáku odlil co šlo, zbytek jsem odchytil po demontáži první hadice - té co se vrací od chladiče oleje. Chladič je ta trubka, co je před chladičem motoru, je to skutečně jen zohlý kus trubky, na chlazení posilovače to asi stačí. A nenechte si namluvit, že je to čidlo airbagu, jak to na mě skoušel jeden bazarista. Nádobka má v sobě sítko, to je podle mě nedemontovatelné, proto je třeba vylét oba výustky zároveň, nebuďte překvapení, když to nepůjde ihned. Sítko je tam z toho důvodu, že nečistoty z okruhu zůstávají v nádobce a nepoškodí čerpadlo.  Takže nádobku máme čistou a prázdnou, a můžeme ji připojit na hadici co jde K ČERPADLU. pak hadici od chladiče dáme do vhodné nádoby - fotky 3 až 5 a vhodnou zátkou, nebo jako já prstem ucpeme volný vstrup - tu trubku nádržky  co na ni pak nasadíme hadici, která je teď v nádobce a nalijem tak půl litru do nádržky. Ochotný pomocník nastartuje, ale pozor jen na krátkou chvíli, uvidíte, jak rychle olej z nádržky bude mizet, tak jej před koncem upozorněte ať zastaví motor. Pak volant na jednu stranu - plný rejd , doplnit trochu v nádržce a opakovat startování. A na druhou stranu to samé. Litr oleje by vám měl vyjít po spodní rysku, když jej zbytečně nevystříkáte při výměně, takže skutečně jen krátké starty. Pak připevnit nasávací hadici na nádobku, zacvaknout do držáku a je hotovo.
Co to přineslo u mě - posilovač jde lehčeji, mám dobrý pocit, že jsem něco pro auto udělal. Pískání od posilovače se zmizelo, ten olej byl skutečně již dost opotřebovaný, mám dojem, že tekl už trochu unaveně. Po výměně oleje jsem vyměnil i klíňák pro klid duše a mám  od pískání úplný pokoj.
Tak mnoho štěstí